Primul camion electric fără cabină – T-pod Einride – a rulat pe un drum public. Premiera mondială și cursa inaugurală au avut loc la sediul DB Schenker din Jönköping, Suedia. T-pod va transporta mărfuri între un depozit și un terminal al unitatii, ca parte a unui flux comercial.
Această zi reprezintă o piatră de hotar majoră în istoria Einride și pentru mișcarea noastră de a crea o soluție de transport sigură, eficientă și durabilă, bazată pe vehicule electrice autonome, care are potențialul de a reduce emisiile de CO2 din transportul rutier de mărfuri cu până la 90% . Nu pot să încep să descriu cât de mândru sunt pentru echipa noastră care a făcut acest lucru în colaborare cu marele nostru partener și client DB Schenker, spune Robert Falck, CEO și fondator al Einride.
Camioanele autonome vor deveni din ce în ce mai importante pentru sectorul logistic. Împreună cu Einride, am introdus camioane autonome, complet electrice, într-un flux continuu pe un drum public – o piatră de hotar în tranziția către sistemul de transport de mâine „, a declarat Jochen Thewes, CEO al DB Schenker.
În noiembrie 2018, firma Einride și firma de logistică DB Schenker au inițiat primul program pilot a unui camion autonom sau electric „T-pod” la o unitate DB Schenker din Jönköping, Suedia. A fost primul program pilot comercial de acest fel din lume.
7 martie, Agenția Suedeză pentru Transport a concluzionat că T-pod este capabil să opereze în conformitate cu reglementările suedeze privind traficul. 11 martie, agenția a aprobat cererea lui Einride de a extinde pilotul pe un drum public. Permisul se aplică pe un drum public într-o zonă industrială – între un depozit și un terminal. Permisul este valabil până la 31 decembrie 2020.
Einride și DB Schenker au încheiat un acord comercial în aprilie 2018, care include programul pilot de la Jönköping și o opțiune pentru piloți suplimentari la nivel internațional.