După Foton, un alt important producător chinez de vehicule industriale, BYD, intenționează să importe și câteva modele electrice în Europa , începând cu cele din gama medie. Un prim semnal a venit în octombrie 2023, când un articol din Wall Street Journal afirma că marca intenționează să crească în Europa și Japonia în următorii trei ani, citând surse anonime. Pentru a face acest lucru, compania chineză intenționează să investească douăzeci de miliarde de dolari până în 2025.
Ușa de intrare în Europa pare să fie Ungaria , unde gigantul de transport rutier Waberer’s International a testat deja un vehicul BYD de 19 tone în activitate reală în distribuția urbană la Budapesta timp de cincisprezece zile. Compania spune că camionul electric a parcurs mai multe rute cu o duzină de suișuri și coborâșuri, cu o distanță medie zilnică de 150 de kilometri.
Vehiculul are 8,16 metri lungime și oferă o sarcină utilă de 9,7 tone, valoare apreciată de transportator împreună cu manevrabilitate.
Un alt semnal este anunțul BYD de a construi o a doua fabrică în Ungaria pentru producția de vehicule electrice, după ce a deschis una pentru autobuze în Komarom. Noua fabrică va fi construită la Szeged și ar trebui să fie deocamdată dedicată mașinilor și bateriilor, dar pe viitor ar putea evolua către vehicule industriale, dacă importul acestora va avea succes în Uniunea Europeană.
Construcția de uzine în Europa ar trebui să permită producătorului chinez să evite probabilele taxe viitoare pe care Comisia Europeană intenționează să le aplice vehiculelor electrice importate din China.