Renault Trucks transforma un camion diesel de 12 tone într-un camion electric

Renault Trucks nu folosește doar transportul durabil ca slogan! Producătorul francez oferă acum o dovadă suplimentară în acest sens, tocmai a finalizat transformarea în atelier a unui camion cu motor cu combustie într-un camion electric. Scopul proiectului este de a evalua fezabilitatea de mediu, tehnică și economică a modernizării electrice pentru vehiculele grele de marfă. Proiectul a fost activat prin colaborarea cu Novumtech, un start-up cu expertiză în proiectarea și producția de baterii, și cu sprijin financiar din partea ADEME, Agenția Franceză pentru Tranziție Ecologică.

Circularitatea este într-adevăr una dintre domeniile strategice de interes ale Renault Truck pentru decarbonizarea transportului de marfă. Activitățile industriale ale producătorului, care se angajează să prelungească durata de viață a vehiculelor pe care le produce, fac parte dintr-o abordare a economiei circulare bazată pe trei piloni, și anume regenerarea, reutilizarea și reutilizarea.

În cadrul acestei abordări, Renault Trucks a introdus o serie de inițiative, inclusiv dublarea duratei de viață a camioanelor pentru transportatori prin încurajarea recondiționării, mai degrabă decât a reînnoirii. În plus, producătorul oferă o a doua viață camioanelor sale uzate prin reutilizare, folosind procese industriale riguroase. Până în prezent, peste 1.500 de camioane au fost recondiționate la Fabrica de camioane uzate din Bourg-en-Bresse și 700 au fost recondiționate la Centrul de camioane uzate din Lyon, economisind peste 5.000 de tone de CO2.

Etapele de conversie

Conversia electrică a Renault Trucks D de 12 tone a fost realizată prin modificarea doar a ceea ce era strict necesar, respectiv motorul, cutia de viteze, rezervorul de combustibil și rezervorul de AdBlue, în timp ce componentele asociate motorului cu ardere, precum pompa hidraulică pentru servodirecție , compresorul de aer pentru suspensie și frânare și compresorul de aer condiționat, au fost toate îndepărtate.

Aceste componente au fost înlocuite cu un motor electric conectat direct la arborele de antrenare, un acumulator Litiu-ion de 210 kWh, un încărcător de bord de 22 kW, un compresor electric de aer pentru suspensie și frânare, o pompă hidraulică electrică pentru servodirecție, un compresor electric de aer condiționat și un sistem electric de încălzire pentru cabină.

Următoarea etapă pentru acest proiect este certificarea camionului transformat pentru a valida conformitatea cu reglementările în vigoare. Odată obținută această aprobare, Renault Trucks va începe o fază de teste în condiții reale de funcționare în parteneriat cu Clovis Grand Paris din Franța.

Acest proiect de modernizare, realizat datorită parteneriatului cu Novumtech, a fost realizat în sediul CampX de către Volvo Group, la locația Renault Trucks din Lyon. Scopul CampX este de a accelera inovația tehnologică și comercială prin crearea de sinergii între angajații Renault Trucks (echipa de ingineri din Lyon) și start-up-uri.




Lasă un răspuns

Privacy Policy Settings