Scania 25L, primul camion cu macara 100% electric pentru colectarea deșeurilor

Primul Scania 25L complet electric din Danemarca cu construcție combinată de macara și compactor pentru colectarea deșeurilor este acum în uz pe străzile din Copenhaga, operat de compania globală de gestionare a deșeurilor Urbaser. Toate componentele principale ale camionului cu macara – șasiu, macara și compactor de deșeuri – sunt alimentate electric, iar macaraua poate funcționa cu ușurință o zi întreagă cu o singură încărcare.

Sarcina principală a camionului-macara complet electric este de a goli containerele subterane pentru deșeuri, care sunt situate în principal în jurul străzilor și piețelor din noile cartiere ale capitalei Nordhavn, Sydhavn și Amager. Procesul de colectare a deșeurilor din raioane îi vede pe locuitori să-și sorteze deșeurile în până la 10 saci separate și apoi să le arunce în containerele subterane din apropierea caselor lor.

Deșeurile se golesc cu o macara și se compactează

Când containerele trebuie golite, șoferul folosește macaraua electrică pentru a ridica containerele din puțul de beton în care se află. Containerul este apoi balansat peste compactorul de deșeuri acționat electric al camionului, după care fundul containerului este deschis, astfel încât deșeurile să cadă în compactor, unde sunt comprimate.
 

Când compactorul este plin cu deșeuri reziduale, șoferul îl conduce la o instalație de incinerare, unde este transformat în energie și termoficare. Celelalte deșeuri sortate precum hârtie, carton, metal, plastic sunt duse la diferite companii de reciclare din Greater Copenhaga.

40% din capacitatea bateriei rămase până la sfârșitul zilei

Primele trei luni de funcționare cu camionul-macara Scania complet electric au arătat că totalul său de nouă baterii cu o capacitate brută de 297 kWh au o capacitate suficientă pentru mai mult de o zi întreagă de condus. De fapt, până la sfârșitul zilei rămâne de obicei 40% din capacitatea bateriei, chiar dacă bateriile furnizează energie atât pentru conducerea camionului, cât și pentru sistemul hidraulic al unității de compactare. Macaraua este un Fassi de 24,5 t/m care funcționează cu propriul pachet de baterii cu priză de putere electrică și o capacitate a bateriei de 86 kWh, care este suficientă și pentru o zi întreagă de funcționare.
 

Înainte de punerea în funcțiune a camionului cu macara electrică, Scania Danemarca, în colaborare cu Urbaser, a efectuat o simulare a gamei de rute pentru care va fi utilizat camionul. La camioanele electrice, este important să se adapteze funcționarea la distanța zilnică de parcurs, la funcționarea macaralei și a compactorului, a amplasării geografice a infrastructurii de încărcare și a capacității în raport cu sistemele de baterii ale camionului.

Șoferi special instruiți pentru a conduce un camion electric

Înainte de livrarea camionului cu macara, o mică echipă de șoferi Urbaser a fost instruită cu privire la cel mai bun mod de a conduce un camion electric cu baterie, care diferă oarecum de conducerea unui camion diesel tradițional. Printre altele, este vorba despre adaptarea accelerațiilor și frânării la capacitatea motorului electric de a accelera parțial și de a colecta parțial energia de frânare pentru a o trimite înapoi la baterii, unde este refolosită pentru noi accelerații.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Privacy Policy Settings