Într-o hotărâre pronunțată la începutul acestui an, Tribunalul General al UE a constatat în favoarea Comisiei UE că Scania a încălcat regulile antitrust ale UE. Scania a făcut acum recurs împotriva acestei hotărâri la Curtea Europeană de Justiție.
La 27 septembrie 2017, Comisia Europeană a adoptat o decizie care obligă Scania să plătească o amendă de peste 880 de milioane EUR pentru că ar fi participat la schimburi inadecvate de informații și la coluziune cu alți producători europeni de camioane în ceea ce privește prețurile și introducerea tehnologiilor de emisii în timpul perioada 1997-2011.
Scania a făcut recurs la Tribunal mai târziu în același an. La 2 februarie 2022, Tribunalul a pronunțat o hotărâre care a confirmat concluziile Comisiei UE împotriva Scania, a respins în întregime recursul Scania și a menținut cuantumul amenzilor stabilit de Comisia UE.
Scania contestă în continuare toate constatările Comisiei UE, confirmate ulterior de Tribunal, și susține că compania nici nu a încheiat niciun acord paneuropean cu alți producători în ceea ce privește prețurile și nici nu s-a înțeles pentru a amâna introducerea de noi motoare conforme cu Legislația UE pentru emisiile de eșapament.
Prin urmare, Scania a depus un recurs la 8 aprilie 2022 împotriva hotărârii Tribunalului, la Curtea Europeană de Justiție, ca ultimă instanță din UE.