La doar trei ani de la lansarea sa, Scania Flexible Maintenance a atins un punct de reper de 100.000 de contracte active. Scania a înregistrat recent numărul magic după ce a semnat un contract cu clientul brazilian Transportadora Nova Santa Rosa.
„Având una dintre cele mai mari flote din lume de vehicule grele conectate ne oferă un avantaj competitiv în oferirea celor mai avansate sisteme tehnologice necesare pentru servicii de întreținere bazate pe date adaptate individual”, spune Niklas Olsson, Head of Global Product Service Concepts at Sales and Marketing.
Atelierele cheie pentru succesul întreținerii flexibile
Cu intreținerea flexibilă, Scania monitorizează continuu datele operaționale ale vehiculului pentru a determina cu exactitate când trebuie efectuate diferite sarcini de întreținere. O piatră de temelie a serviciului este rolul jucat de atelierele în contactul proactiv cu clienții atunci când este necesară întreținerea.
„În prezent, 1.200 din cele 1.600 de ateliere sunt conectate, iar întreținerea flexibilă este disponibilă pentru marea majoritate a camioanelor Scania”, explică Olsson.”
Marea Britanie are de departe cea mai mare cantitate de contracte de întreținere flexibilă – mai mult de 20.000 – urmată de Germania cu 10.000. Danemarca, cu 7.500 de contracte, o performanță impresionantă în raport cu numărul parcului rulant din țară.
Mai multe date îmbunătățesc informațiile vehiculului Scania
Numărul din ce în ce mai mare de contracte de întreținere flexibilă permite Scania să ajusteze continuu analizele pentru servicii de întreținere în timp util.
„Pe măsură ce colectăm din ce în ce mai multe date, aflăm mai multe despre vehiculele noastre”, spune Anders Rydell. „Săptămânal examinăm în mod regulat operațiunile pentru fiecare camion pentru a ne asigura că acesta se conformează modelelor anterioare și, dacă este necesar, facem ajustări.”