Scania introduce acum soluții construite pe următorul nivel de camioane electrice cu baterie (BEV). Noua generație, disponibilă cu cabine de dormit R sau S, face parte dintr-o soluție completă care va deschide ușa către peisajul transportului electrificat larg pentru un număr mare de clienți și aplicații. Cu 624 kWh de baterii instalate, Scania oferă mijloacele pentru o schimbare majoră în ceea ce privește camioanele electrice și operabilitatea acestora în operațiuni regionale pe distanțe lungi.
„Această introducere reprezintă o piatră de hotar majoră pentru noi și pentru partenerii noștri”, spune Christian Levin, CEO Scania. „Acum ne creștem gama în fiecare dimensiune, oferind noi oportunități pentru o selecție vastă de clienți și întregul ecosistem de transport. Aceste camioane fac parte din soluțiile care conțin toate capabilitățile pe care le cere o industrie de transport care tânjește după electrificare.”
Noua generație de camioane BEV a Scania se bazează pe pietrele de temelie clasice Scania, cum ar fi modularitatea, sustenabilitatea și o economie totală de funcționare, cu potențialul de a egala sau chiar de a depăși ceea ce se poate aștepta de la camioanele convenționale. Iar cele mai recente camioane electrice Scania sunt însoțite de tot sprijinul cu factori operaționali și servicii care le fac soluții complete, cu încărcare, finanțare, asigurare și întreținere toate la locul lor.
„Adăugarea acestor soluții la portofoliul Scania este o schimbare majoră pentru clienții care doresc să preia conducerea”, spune Fredrik Allard, Senior Vice President și Head of Electrification la Scania. „Facilităm o tranziție pentru clienții noștri prin includerea unor valori importante ale clienților, cum ar fi un parteneriat strâns și zero emisii.”
Cu noile camioane Scania, clienții vor putea opera vehicule rigide sau combinații tractor și remorcă, cum ar fi transporturile de alimente cu temperatură controlată. Gama variază în funcție de greutate, configurație și topografie, dar un tractor 4×2 cu șase baterii se poate aștepta la până la 350 km între fiecare încărcare, cu o viteză medie de 80 km/h pe autostrăzi. Rutele fixe care asigură încărcarea planificată la depozitul de acasă sau la destinație sunt cele mai favorabile. Oportunitatea de încărcare în timpul odihnei obligatorii de 45 de minute a șoferului va crește, desigur, raza de funcționare.
„Scania a ajuns acum la o maturitate favorabilă în ceea ce privește oferta noastră electrificată”, spune Allard. „Cu această completare majoră la hibrizii noștri existenți și la BEV-urile pentru distribuția urbană pe care le-am introdus în 2020, putem oferi acum un portofoliu durabil și cu mai multe fațete de soluții cu zero emisii pentru clienții noștri.”
Noile camioane Scania BEV pot fi comandate inițial ca tractoare 4×2 sau ca tractoare 6×2*4 rigide. Un tractor 4×2 va avea nevoie de o distanță între osii de 4.150 mm atunci când transportă șase baterii, beneficiind astfel de regulamentul privind dimensiunea mărită a vehiculului în Europa. Pot fi specificate greutăți brute ale trenului de până la 64 de tone, conform combinației tipice nordice.
Capacitatea de încărcare este de până la 375 kW, ceea ce înseamnă că o oră de încărcare va adăuga aproximativ 270 până la 300 km de autonomie, ca regulă generală. Nivelul de putere continuu pentru un Scania 45 R sau S este de 410 kW (echivalentul a aproximativ 560 CP). Camioanele electrificate Scania de nivel următor pot fi comandate acum prin inițierea unui dialog cu reprezentanții Scania, iar producția va începe în T4 2023.
„Abordarea provocărilor globale legate de CO2 înseamnă că toți trebuie să producem și să consumăm în moduri noi”, spune Levin. „Reducerea, reutilizarea și reciclarea au fost întotdeauna importante pentru Scania. Singurul lucru care se află între noi și o tranziție majoră către un sistem de transport fără fosile bazat pe soluții electrificate este o infrastructură completă de încărcare, dar vedem progrese mari și acolo.”
Disponibilitatea soluțiilor de încărcare este într-adevăr crucială pentru clienții europeni care doresc să înceapă să investească în camioane BEV la o scară mai mare. Scania a făcut echipă cu parteneri globali, iar Scania ca punct unic de contact, pot oferi soluții complete de încărcare care asigură o experiență perfectă și sigură pentru viitor pentru clienții BEV.