Cel mai impresionant membru al familiei V8 Scania este, desigur, noul motor DC16 123. Cu puterea sa masivă de 770 CP, înlocuiește vechea configuratie, care avea 730 CP. O diferență între ele este că V8 de 770 CP se bazează pe aceeași platformă actualizată ca și restul noii game V8, oferind același nivel de robustete remarcabil pentru care sunt renumite toate V8-urile Scania.
„Aici este evidentă cea mai mare diferență”, spune Lindh. „Puterea sporită vine împreună cu economii de combustibil, economii pe care am reușit să le realizăm datorită introducerii celor mai noi tehnologii. ”
Eliminarea anumitor componente grele și simplificarea altora, a redus greutatea cu până la 75 kg, comparativ cu predecesorul său. O altă noutate este că motorul de 770 CP, pentru o reacție sporită, are un turbocompresor unic, cu geometrie fixă, cu rulmenți cu bile, mai degrabă decât rulmenți tradiționali.
„Noile variante de colectoare, de fapt, au un mic avantaj,” explică Lindh. „Nu numai că sunt mai ușoare și mai eficiente, dar contribuie și la sunetul distinctiv V8, apreciat atât de mult de clientela Scania și fani V8. Nu generează mai mult zgomot, dar acesta este mai degrabă rezultatul modului în care gazele de eșapament sunt lăsate să se ciocnească, din cauza ordinii de tragere, în interiorul colectorului la ieșirea lor. ”
„Acestea sunt motoare cu adevărat magnifice, cu un arbore cotit scurt, robust și o putere de livrare lină din configurația multicilindru. Celebrele noastre Scania V8 sunt fără comparație”, spune Lindh.