„NXT este o viziune a viitorului pentru transportul urban. Mai multe dintre aceste tehnologii nu au ajuns încă la maturitate, dar pentru noi a fost important să construim un vehicul conceptual pentru a demonstra vizibil și tehnic idei despre ceea ce este accesibil „, spune Henrik Henriksson, președintele și CEO al Scania. „NXT este proiectat pentru anul 2030 și încorporează câteva tehnologii de vârf care sunt deja disponibile.”
În NXT, modulele de antrenare față și spate pot fi montate pe un corp de autobuz, pe un corp de camion de distribuție sau pe un colector de gunoi. Modulul de autobuz al acestui vehicul inovator este prezentat la Summitul UITP pentru transportul public global din Stockholm, 10-12 iunie.
Distribuirea și flexibilitatea
Pentru a realiza o schimbare reală a ecosistemului de transport, vehiculele joacă un rol important, dar trebuie să existe mai mult. Dezvoltarea semnificativă a infrastructurii este necesară pentru a se ocupa atât de vehicule electrificate, cât și de vehicule autonome. În plus, fluxul de persoane și bunuri în orașe trebuie să fie abordat în mod coerent și nu planificat disparat.
Transportul comercial reprezintă în multe privințe pulsul unui oraș. Este modul în care ajungem la locul de muncă sau la școală. Este modul în care produsele alimentare ajung în magazine și restaurante, cum sunt livrate medicamente spitalelor și cum sunt colectate și îndepărtate deșeurile. În prezent, fluxurile din orașe sunt departe de a fi optimizate, deoarece bunurile sunt livrate în timpul orelor de vârf de dimineață, în timp ce majoritatea oamenilor sunt, de asemenea, în mișcare. Între timp, transportul comercial este în mare măsură interzis de centrele orașelor în timpul nopților când oamenii dorm.
Henriksson: „Noi la Scania nu putem reprograma întregul sistem de transport pentru orașe. Ceea ce putem face este sa inspire schimbarea si asta este ideea din spatele NXT – sa ne gandim la transport si vehicule intr-un mod diferit si durabil „.
Grad mai mare de automatizare
Cu un grad mai înalt de automatizare, va fi mai simplu să se introducă o mai mare flexibilitate în transportul public.
„Este ceva nou, ceva foarte diferit. Cu toate acestea, designul flexibil și unitățile modulare se află foarte mult în centrul Scania „, spune Robert Sjödin, manager de proiect NXT.
Modulul de autobuz cu lungime de opt metri este construit ca o unitate compozit, reducând substanțial greutatea. Bateriile cu celule cilindrice sunt plasate sub podea, utilizându-se astfel un spațiu altfel mort și contribuind la o distribuție mai bună a greutății. Cu o greutate redusă a vehiculului de mai puțin de opt tone, autonomia este estimată la 245 de kilometri.
„Îmbunătățirea continuă în pași mici a fost semnul distinctiv al Scania”, spune Sjödin. „Facem acum un salt gigantic în viitor. Acest vehicul va oferi date nepretuite tangibile în dezvoltarea noastră continuă a vehiculelor electrificate autonome. „