Un camion basculant electric Scania Heavy va opera în mina LKAB din Malmberget, în nordul Suediei, alături de o macara electrică special adaptată pentru aceste operațiuni miniere. Această dezvoltare apropiată de clienți îi oferă Scania șansa de a testa și opera camioane complet electrice într-un mediu de mină subteran solicitant.
Scania și LKAB operează ambele în industrii care trec în prezent prin schimbări semnificative pentru a atinge un nivel mai înalt de durabilitate. Cele două companii industriale bine stabilite își unesc acum forțele pentru a opera vehicule electrice în minele LKAB, un pas către viitor și transport durabil pentru această industrie.
LKAB se străduiește să devină una dintre cele mai durabile companii miniere din lume. Drumul către o industrie siderurgică sigură, productivă și fără emisii de carbon începe cu minereul de fier din mine, iar acum este extinsă pentru a include și transportul.
„Camioanele electrice fac parte dintr-o ambiție de a stabili un nou standard pentru minerit durabil, în care să fie folosit până la capăt fără fosile. Ne retrasăm flota de la motorina fosilă și, pe măsură ce testăm capacitatea vehiculelor electrice alimentate cu baterii, deciziile luate cu privire la alegerea camioanelor nu trebuie doar să contribuie la o productivitate mai mare, ci, mai presus de toate, și la o mină mai durabilă. și un mediu de lucru mai sigur”, spune Peter Gustavsson, manager de proiect la LKAB.
Basculantul greu are o greutate totală, inclusiv încărcătura, de 49 de tone și va transporta produse reziduale. Al doilea camion este echipat cu o macara, potrivită pentru a transporta oțelul de foraj la instalațiile de foraj subterane. Camionul electric cu macaraua va fi încărcat la depozit, dar încărcarea mobilă la locații va fi posibilă și pentru a crește flexibilitatea. Se așteaptă ca vehiculele să înceapă operațiunile la LKAB în 2022.
„Continuăm să lucrăm cu clienți care sunt dispuși să încerce împreună cu noi soluții inovatoare. Pentru Scania este foarte valoros să poți testa vehicule electrice în mediul extrem în operațiunile clienților reali din mină. În plus, basculantul electric greu este primul de acest gen din industrie și un alt pas cu adevărat mare în călătoria către soluții de transport durabil în toate aplicațiile”, spune Fredrik Allard, șeful E-mobility, Scania.
„Intrarea Scaniei în procesul nostru de transformare este valoroasă, deoarece ne oferă oportunitatea de a le evalua vehiculele alimentate cu baterii. Împreună sperăm să dezvoltăm și să construim vehicule fără fosile care sunt la fel de productive sau chiar mai mult decât cele pe care le avem în prezent”, conchide Gustavsson.