Scania experimentează diverse soluții pentru a reduce sau elimina emisiile de CO2 produse de vehiculele industriale și, în acest context, a construit un camion electric cu hidrogen.
„Suntem foarte interesați să câștigăm mai multă experiență cu privire la celulele de combustie în operațiunile reale ale clienților”, spune managerul de proiect Marita Nilsson, tehnologie Powertrain Electric la Scania. „Celulele de combustie reprezintă o tehnologie promițătoare în ceea ce privește decarbonizarea necesară transporturilor”.
Primele patru exemplare vor fi livrate în curând companiei Asko, o companie norvegiană specializată în vânzarea de produse alimentare. Aceste vehicule vor avea o autonomie de 500 km și vor fi alimentate cu hidrogen produs direct de Asko. Un al cincilea exemplar a fost realizat în colaborare cu Agenția Suedeză pentru Energie și Institutul Regal de Tehnologie. Este o construcție a unui compactor pentru deșeuri urbane, care va fi livrat companie suedeze Renova la sfârșitul anului 2019 și începutul anului 2020.
„Electrificarea ce utilizează celule de combustie alimentate cu hidrogen este o alternativă foarte atrăgătoare pentru vehiculele utilitare grele, cum ar fi camioanele de gunoi”, spune Hans Zackrisson, șeful de dezvoltare la Renova. „Camioanele beneficiază de toate avantajele electrificării, menținând în același timp unele dintre cele mai bune aspecte ale operațiunilor cu combustibil fosil, și anume intervalul, orele în serviciu și sarcina utilă”.