Shell stimulează acum industria transporturilor cu un nou model de plată pe utilizare pe bază de hidrogen. Într-un limbaj simplu: Shell oferă operatorilor de transport camioane cu celule de combustie de închiriat, inclusiv combustibil, asigurare, întreținere și asistență pentru clienți 24/7 pentru o taxă lunară. În acest fel, trecerea la camioanele cu hidrogen ar trebui să fie posibilă și pentru companiile care nu au mijloacele de a cumpăra singure un camion scump cu pile de combustie și de a suporta riscurile.
Noua ofertă se bazează pe un total de 25 de camioane PH2P de la Paul Nutzfahrzeuge din Vilshofen an der Donau. Camioanele sunt bazate pe șasiul Mercedes Atego 4×2. Totuși, în locul unui motor diesel convențional, este instalat unul bazat pe hidrogen, de la Toyota. Aceasta, la rândul său, furnizează o unitate Voith de 120 kW cu un cuplu continuu de 2.800 Nm. Autonomia ar trebui să fie în jur de 450 de kilometri datorită rezervorului de hidrogen. Producătorul estimează aproximativ 10 până la 15 minute pentru un plin de rezervor.
DHL Group este primul client
Unul dintre primii clienți ai noii oferte Shell este Grupul DHL. Michael Lohmeier, șeful Centrului de tehnologie Clean OPS al Grupului DHL, este convins: soluția Shell de plată pe utilizare face ca si companiile să dezvolte noi concepte de transport fără costuri mari, ușor și convenabil. Sunt necesare abordări inovatoare și eforturi comune ca acestea pentru a deschide calea către noi tehnologii și soluții. „Este important pentru noi să cercetăm și să testăm diferite soluții tehnologice care au potențialul de a ne ajuta să ne decarbonizăm transportul în viitor. Mai ales în transportul rutier de marfă, mai este mult de parcurs, deoarece nu este clar care soluție tehnologică va prevala în cele din urmă, motiv pentru care este important pentru noi.”