Miniștrii transporturilor din UE propun o lege pentru îmbunătățirea condițiilor de muncă pentru șoferi și pentru a alinia condițiile concurențiale. Federațiile salută standardizarea, însă se îndoiesc de fezabilitatea acesteia.
Miniștrii de transport ai UE au convenit asupra noii legislații UE în domeniul transporturilor, așa-numitul pachet de mobilitate I. Acesta include reforme sociale cheie care, în opinia majorității miniștrilor, au pus capăt practicilor inacceptabile în transportul de marfă și au îmbunătățit condițiile de lucru ale șoferilor de camioane. Măsurile convenite de miniștri urmăresc să sporească condițiile de odihnă ale șoferilor de camioane. Deci, ar trebui să petreceți odihna săptămânală de 45 de ore pe viitor în hotel.
Normele prevăd, de asemenea, că șoferii se pot întoarce în mod regulat în orașul lor natal, conform propunerii cel puțin o dată la patru săptămâni. De asemenea, acestea ar trebui să asigure o remunerare echitabilă la nivelul șoferilor locali atunci când desfășoară activități în alte state membre.