In Suedia este testată următoarea tehnologie de încărcare: pe insula Gotland, bobinele pentru încărcare inductivă vor fi instalate pe o bandă special amenajată, iar incarcarea se face în timp ce conduceți.
Traseul de test va fi este o secțiune abruptă de drum de 1,6 kilometri de la aeroportul Visby până la Visby, capitala insulei din regiunea Gotland. Vehiculele de test ce urmează să fie utilizate sunt un camion și un autobuz. Autobuzul ar trebui să se ocupe de transferul dintre oraș și aeroport.
Tehnologia inductivă de încărcare provine de la compania israeliană Electreon. În mijlocul carosabilului, la aproximativ zece centimetri sub asfalt, sunt amplasate bobine de cupru, care sunt conectate la rețeaua electrică.
Pentru a utiliza infrastructura, mașinile electrice trebuie să fie echipate cu o bobină. Acestea sunt disponibile pentru camioane și autobuze, dar și pentru autoturisme. Bobinele de pe șosea sunt activate numai atunci când un vehicul ruleză peste ele.
Suedia planifică o extindere cu 2000 de km a autostrăzilor electrice. Totuși, aceasta nu include doar drumuri cu sistem de încărcare inductiv: Începând din 2016, lângă capitala, Stockholm, a fost testată o catenară pentru camioane electrice.
Proiectul va costa aproximativ 12,5 milioane de dolari și va beneficia de aproape 10 milioane de dolari din finanțare guvernamentală.