Tarifele rutiere europene de transport de marfă continuă să crească și în al doilea trimestru al anului 2022. Acest lucru este confirmat de raportul trimestrial întocmit de Upply și Iru, bazat pe tarifele de transport spot și contractate pe termen lung. Primul a ajuns la un indice de 121 (față de 100 în primul trimestru din 2017 și 115 în primul trimestru din 2022), iar cel de-al doilea de 134 (era 130 în primul trimestru din 2022). O cauză a creșterii este, evident, prețul motorinei, care în Europa a crescut cu 69% în medie în martie față de ianuarie din cauza invaziei Ucrainei, ducând la o creștere de 13% la pompă în trimestrul al doilea, față de primul, cu o medie de 1,9 euro pe litru.
Al doilea factor care a determinat creșterea transportului de mărfuri este cererea de transport rutier de mărfuri, care a fost încă ridicată în trimestrul al doilea. Însă raportul avertizează că ar putea scădea în trimestrul al treilea, din cauza performanței negative a economiei europene din cauza consecințelor războiului din Ucraina, inclusiv a inflației care reduce încrederea întreprinderilor și a consumatorilor. În iunie, valoarea medie europeană a inflației a fost de 8,6%. Cu toate acestea, până în prezent, nu se așteaptă o reducere a cererii care să afecteze negativ tarifele de transport rutier de marfă, și pentru că costurile vor rămâne ridicate.