Controalele la frontieră cresc timpii de asteptare pentru camioane cu pana la 72 de ore
Sectorul transportului rutier este foarte îngrijorat de faptul că măsurile suplimentare de control la frontieră introduse de Bulgaria și România pentru combaterea imigrației ilegale, în contextul aderării la spațiul Schengen, au consecințe negative disproporționat asupra transportului și comerțului de mărfuri.
În cadrul UE, de ani de zile, camioanele au așteptat perioade foarte lungi pentru a trece granițele României cu Ungaria și Bulgaria, în medie șase ore pe trecere, ceea ce s-a transformat acum, cu noile controale la aproape 72 de ore.
În urma noilor măsuri de control la frontieră, timpii de așteptare se înrăutățesc și mai mult. Există acum rapoarte că atat camioanele înmatriculate în UE cat și în țările din afara UE așteaptă până la cinci zile pentru a trece aceste frontiere.
În ceea ce privește frontierele externe ale UE, informațiile primite de la companiile de transport rutier de marfă – din Bulgaria, Republica Cehă, Grecia, Ungaria, România și Turcia – indică faptul că se așteaptă la frontierele externe ale UE, frontiera Bulgariei patru până la cinci zile.
Într-o scrisoare adresată președintelui Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, IRU l-a îndemnat pe președinte să sprijine de urgență transportul rutier gratuit de marfă în interiorul UE la frontierele Schengen și la alte frontiere intra-UE, precum și să sprijine fluxurile de camioane pe întreg teritoriul.
Secretarul general al IRU, Umberto de Pretto, a declarat: „Deși industria noastră este pe deplin de acord că România și Bulgaria aparțin Spațiului Schengen, înțelegem că se așteaptă să implementeze măsuri suplimentare pentru a gestiona fluxurile de imigrație. Din păcate, aceste acțiuni au consecințe negative disproporționat asupra transportului și comerțului cu mărfuri. Citiți toată știrea
Sursa: IRU