Atunci când vrei să implementezi o soluție telematică este esențial să ai posibilitatea să o testezi pentru a înțelege impactul asupra businessului. Un rol cheie îl joacă perioada de probă, pentru a putea construi, împreună cu furnizorul, pachetul de soluții ideal. În general, în cele 2-3 luni de testare, transportatorul are răgazul necesar să afle cu precizie, pe baza a numeroase informații, ce nu funcționează corect în afacerea sa, care sunt principalale surse generatoare de pierderi și unde se poate interveni pentru ca balanța să încline, în cele din urmă, în favoarea unui business “pe plus”’.
Primii parametri verificați în perioada de testare au în vedere modul în care șoferul exploatează mașina, consumul mediu de combustibil, aceștia fiind, de altfel, și cei mai mari generatori de pierderi.
De asemenea, transportatorii apreciază în mod special tahograful digital, care permite descărcarea de la distanță a datelor tahografului. Se evită astfel drumuri lungi și inutile. Un transportator care are o flotă semnhificativă, angajată în special în curse externe, face o economie importantă prin utilizarea tahografului digital, pentru că datele acestuia pot fi descărcate oriunde s-ar afla în lume, la fiecare 28 de zile, așa cum prevede legea.
„Recomandăm potențialilor clienți o perioadă de testare a echipamentelor pentru că așa este cel mai simplu să înțelegi cum te ajută soluțiile telematice. De obicei, între 1-3 luni sunt suficiente pentru a-ți face o părere argumentată, pe baza unor date concrete pe care proprietarii de afaceri în domeniul transporturilor le primesc de la echipamentele telematice”, a spus Levente Gall, director general WebEye pentru Europa Centrală și de Est.
Un parametru esențial pentru activitatea transportatorilor este reprezentat de timpii de condus, informație disponibilă în timp real în dispecerat, ceea ce le permite dispecerilor să planifice cursa într-un mod coerent. „Se elimină astfel amenzile generate de încălcarea regulamentului european. Practic, șoferul este anunțat de către dispecerat când să se oprească pentru pauză. Crește astfel și siguranța traficului, pentru că șoferii beneficiază de pauzele legale și sunt mai puțin predispuși să provoace accidente”, a mai spus Levente Gall.
După perioada de probă, următorul pas este finalizarea soluției optime și implementarea ei. „Este important să se știe că fiecare client are un expert WebEye dedicat, care învață echipa să folosească la maximum informațiile furnizate de sistemul telematic. Pentru aplicația Driving Style, de pildă, care monitorizează stilul de șofat, este necesară instruirea unui angajat, care să analizeze fiecare dosar în parte și să ia măsurile necesare pentru corectarea eventualelor erori.
Noi, la WebEye, recomandăm patronilor de flote să aplice un sistem de bonusare pentru șoferi, astfel încât să îi încurajeze să își ajusteze performanța”, susține Levente Gall.
Ar mai fi de adăugat că utilizatorii soluțiilor WebEye au acces la expertiza companiei pe toată durata contractului, iar consultanții WebEye au o mare experiență în generarea de economii.
În general, clienții WebEye aleg pachetul maxim, care include Driving Style, monitorizarea consumului de combustibil, eControl, eDownload, precum și o multitudine de rapoarte. Recent, WebEye a lansat soluția Truck Navigator, prin care dispecerul planifică traseul optim pe calculator și-l livrează șoferilor.