În prima zi de aplicare a obligației de certificare verde Covid-19, Unatras trage un semnal de alarmă la ceea ce se intampla in transportul rutier: unul din patru șoferi de camioane nu are Green Pass și, prin urmare, trebuie să rămână staționar și este înlocuit cu un vehicul străin, al cărui șofer este exonerat grație circularei ministerelor Sănătății și Transporturilor din 14 octombrie 2021. „Ceea ce am prevăzut pe larg se întâmplă din păcate, adică clientul se îndreaptă deja în străinătate pentru a înlocui serviciile de transport furnizate de transportatorii italieni „.
Transportunito, Fedit, Fite și Aiti critică, de asemenea, extinderea de la Green Pass pentru transportatorii străini, înțelegând în același timp motivele deciziei „având în vedere faptul că Italia are volume mari de importuri de bunuri necesare astăzi, în special pentru a contribui la reluarea sectorul industrial și cel prelucrător se confruntă deja cu probleme legate de disponibilitatea și prețul combustibililor”. Cu toate acestea, „dacă regula introdusă astăzi ar rămâne limitată numai în beneficiul companiilor străine, ar crea o formă de dumping inacceptabil în detrimentul companiilor italiene”. Prin urmare, cele patru asociatii invită guvernul să extindă scutirea și companiilor italiene de transport rutier.
Asociațiile cer ca aceleași reguli să se aplice si companiilor străine, „altfel ar putea exista episoade de furie și nemulțumire larg răspândite”. Confartigianato Trasporti concluzionează afirmând că „nu își asumă răspunderea pentru blocajele care ar putea apărea spontan in urmatoarea perioada”.