Vânzările MAN în 2021 au revenit aproape la nivelul de dinainte de criză

În total, MAN a livrat clienților săi aproape 94.000 de vehicule noi, după aproximativ 82.000 în anul precedent. Înainte de izbucnirea pandemiei în 2019, livrările erau încă puțin sub 105.000 de unități.

MAN Truck & Bus a livrat din nou semnificativ mai multe vehicule comerciale clienților săi în 2021, apropiindu-se astfel de nivelul de dinainte de izbucnirea pandemiei. Perturbațiile din lanțurile de aprovizionare, și în special din sectorul semiconductorilor, continuă să fie o provocare. Vânzările de camioane, pe care MAN le construiește în principal la München și Cracovia, s-au dezvoltat foarte bine, cu o creștere de 14% față de 2020, până la aproximativ 67.000 de unități. Pentru furgonete, volumele au crescut chiar cu 26 la sută, la peste 22.000 de unități. Așa cum era de așteptat, autobuzele au înregistrat o scădere de 13%, la puțin sub 5.000 de unități.

„Ne apropiem din nou treptat de nivelul pre-criză. A fost o performanță puternică a întregii echipe, care încă se luptă cu provocări majore cauzate de pandemie. Am putea în continuare să obținem o creștere semnificativ mai mare a vânzărilor, dar, la fel ca întreaga industrie, suntem în mod special afectați de blocajele de aprovizionare cu semiconductori”, spune Göran Nyberg, membru al consiliului de administrație pentru vânzări și soluții pentru clienți la MAN Truck & Bus SE.

Pe segmentul camioanelor, Europa continuă să dețină cea mai mare parte din vânzări. Aici au fost vândute aproximativ 48.000 de camioane MAN, o creștere de 11% față de 2020. Pe piața sa de origine, Germania, MAN a egalat aproximativ cifrele de vânzări ale anului precedent cu 19.000 de unități.

Segmentul de furgonete este singura clasă de vehicule la MAN care se descurcă bine atât în ​​comparație cu anul precedent, cât și cu 2019. Această clasă de vehicule, care este încă tânără pentru MAN, a continuat povestea de succes care a început în 2016 în 2021. Aproximativ 22.000 de unități înseamnă o creștere de 50 la sută față de 2019. Piețele franceză, britanică și poloneză au contribuit pozitiv la povestea de succes a MAN TGE. Aproximativ 5.100 de TGE au fost vândute în Germania, o ușoară scădere de 2%.

După cum era de așteptat, segmentul de autobuze a suferit de pe urma pandemiei. Autocarele MAN și Neoplan, care sunt construite la uzina MAN din Ankara, au fost mult mai puțin solicitate, la fel ca și autobuzele urbane din seria Lion’s City, care sunt fabricate în principal la fabrica din Starachowice. În Germania, cifrele de vânzări din anul precedent aproape s-au menținut.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Privacy Policy Settings