Claes Nilsson, președintele Volvo Trucks, consideră că Volvo FH este coloana vertebrală a companiei Volvo Trucks în ceea ce privește imaginea, dar și în privința contribuției acestuia la profitabilitatea clienților și a spațiului de lucru ultramodern pentru șoferi. El își amintește cum lansarea îndrăzneață a modelului, în 1993, a marcat începutul unei perioade de succes pentru Volvo Trucks.
„Ne apropiam de sfârșitul unei etape de recesiune, dar eram hotărâți să facem un salt îndrăzneț. Care s-a dovedit a fi un adevărat succes. Am lansat FH la momentul potrivit și am oferit un produs extrem de atractiv, atunci când economia și piața transporturilor și-au revenit”, spune Claes Nilsson.
Prima versiune se baza pe un șasiu nou, al cărui design dinamic a facilitat adoptarea unor soluții flexibile pentru diferite aplicații de transport. Totul se concentra, în mod evident, asupra afacerii, inclusiv aerodinamica, de natură să genereze economii de combustibil, lanțul cinematic revoluționar și frâna de motor Volvo.
Totuși, noua cabină era cea care sublinia, cu adevărat, caracterul special al autocamionului Volvo FH. Volvo Trucks a hotărât, de la bun început, să așeze șoferul în centrul atenției sale; astfel, peste 1.500 de șoferi au participat la ample teste și evaluări. Rezultatul final – o cabină mai sigură și mai confortabilă, care oferea o experiență de condus, de odihnă și de dormit complet nouă.
„Volvo Trucks a condus mereu progresul. Lansarea modelului FH a constituit un salt mai mare decât cele precedente, unul care exprimă cu adevărat dorința inginerilor noștri de a folosi noile tehnologii pentru a oferi valoare clienților noștri și șoferilor lor”, afirmă Claes Nilsson.
În cazul șoferilor, această dedicare a însemnat trei îmbunătățiri ale aspectului cabinei, introduse între 1993 și 2008. În 2012, a fost lansat noul Volvo FH, a cărui cabină complet nouă și sistemul de climatizare integrat I-Park Cool au creat un confort premium. Iar o serie de caracteristici, precum Direcția Dinamică Volvo (2013), au contribuit la o experiență de condus mai ușoară, mai sigură, mai stabilă și mai precisă, reducând, în același timp, afecțiunile cauzate de solicitarea mușchilor.
Încă din prima zi, Volvo FH s-a impus ca pionier în domeniul siguranței. Și nu în ultimul rând, în ceea ce privește siguranța pasivă, unde Volvo Trucks a fost prima marcă de autocamioane care a introdus atât airbagul (1995), cât și sistemul de protecție anti-împănare față (FUPS), în 1996, cu zece ani înainte ca acesta să devină cerință legală. Acest progres continuă și în prezent, iar autocamionul este echipat și cu cele mai recente sisteme de siguranță activă.
Pe lângă confortul șoferului, siguranța a constituit principiul călăuzitor, atunci când a fost proiectată cabina. În timpul dezvoltării sale, autocamionul a fost supus la mii de teste de coliziune simulate și la aproximativ o sută de teste reale de impact. Traversele și portierele cu rol în absorbția șocurilor sunt confecționate din oțel duplex, iar panourile cabinei sunt făcute din cel mai rezistent oțel disponibil. Pe scurt, toate detaliile designului exterior și interior fac din Volvo FH cel mai sigur autocamion de până acum, de la Volvo Trucks.
Volvo FH a dus performanța și productivitatea autocamioanelor de mare tonaj la un alt nivel. Printre numeroasele inovații, cutia de viteze revoluționară I-Shift (2001) merită o atenție specială. În prezent, este o referință în industrie și a evoluat pentru a satisface necesități și cerințe diferite. Versiunea cu două ambreiaje, I-Shift Dual Clutch aduce beneficii mai ales pentru transporturile regionale și de cursă lungă, pe drumuri în pantă și cu multe curbe. Toate schimbările treptelor de viteză sunt programate cu exactitate, evitând pierderile de putere sau de cuplu, ceea ce sporește confortul șoferului și permite o viteză medie mai mare. Pentru domeniul construcțiilor și al transporturilor de mare tonaj, transmisia I-Shift cu trepte de forță este ideală. Aceasta îi permite autocamionului să pornească de pe loc cu sarcini de până la 325 tone și să ruleze la o viteză de doar 0,5 km/h, ceea ce facilitează efectuarea manevrelor de precizie pe un teren dificil.
I-Shift este un exemplu perfect pentru modul în care o inovație care este benefică pentru șoferi și operatori reduce și impactul autocamionului asupra mediului. Grija față de mediu este una dintre valorile de bază ale Volvo Trucks, astfel încât, an de an, Volvo FH și-a redus emisiile și consumul de combustibil. Un salt semnificativ s-a produs în 2017, o dată cu lansarea modelului Volvo FH LNG. Acest autocamion alimentat cu gaz oferă aceeași performanță ca alte autocamioane Volvo FH și poate funcționa fie cu biogaz, care reduce emisiile de CO2 cu până la 100%, dar și cu gaz natural, care reduce emisiile de CO2 cu 20%, în comparație cu motoarele diesel. Acest lucru este asociat cu emisiile vehiculului din timpul utilizării, proces cunoscut ca „de la rezervor la roată”.
„Am parcurs un drum cu adevărat impresionant cu FH și încă ne așteaptă multe noutăți palpitante. Având în vedere noile tehnologii, suntem foarte încântați să ne continuăm călătoria de succes alături de clienții noștri și de șoferii lor”, spune Claes Nilsson.
Volvo FH este singurul model care a fost desemnat autocamionul anului de trei ori – în 1994, în 2000 și în 2014 – comercializându-se, deja, aproape un milion de unități din acest model. Când a fost lansat, în 1993, Volvo Trucks a anunțat că atunci începe viitorul. După un sfert de secol, compania este ferm convinsă că Volvo FH este, în continuare, autocamionul viitorului.
„Există atât de multe posibilități de a aduce îmbunătățiri fantastice. Le vom explora pe toate, pentru a ne asigura că Volvo FH rămâne prima alegere a șoferilor și că acesta continuă să fie rentabil pentru clienții noștri. Fără a dezvălui prea multe, putem să spunem cu certitudine că următorii ani vor fi și mai interesanți decât primii douăzeci și cinci”, a încheiat Claes Nilsson.