Volvo Trucks lansează acum un camion nou, mai puternic, alimentat cu gaz, care poate funcționa cu biogaz lichefiat. Noul camion poate îndeplini sarcini de transport solicitante, pe distanțe lungi, reducând în același timp emisiile totale de CO2.
În urmă cu cinci ani, Volvo Trucks și-a lansat camioanele care pot funcționa cu biogaz lichefiat, adesea numit bio-GNL, care este un combustibil regenerabil care poate fi produs din multe tipuri de deșeuri organice, inclusiv resturi de alimente. Combustibilul poate reduce emisiile de CO 2 cu până la 100%.
„Biogazul este o completare excelentă a transporturilor electrice, ajutând transportatorii cu ambițiile lor de sustenabilitate și țintește spre transporturi neutre din punct de vedere climatic”, spune Daniel Bergstrand, manager de produs pentru camioane cu gaz la Volvo Trucks.
Camioanele alimentate pe gaz, Volvo FH și FM obțin un nou nivel de putere de 500 CP, alăturându-se motoarele anterioare de 420 și 460 CP. Motoarele pe gaz primesc, de asemenea, modernizări tehnice majore, care le fac cu până la 4% mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil**, ceea ce împreună cu un nou rezervor de benzină cu 10% mai mare, contribuie la o autonomie mai lungă.
„Camioanele noastre eficiente alimentate cu gaz au o performanță comparabilă cu echivalentele lor diesel. Alimentarea este aproape la fel de rapidă ca un camion diesel, iar rețeaua în creștere de peste 600 de stații de alimentare atât pentru bio-GNL, cât și pentru GNL din Europa le face ideale pentru transporturi pe distanțe lungi”, explică Daniel Bergstrand.
Nicio soluție nu poate rezolva schimbările climatice
Gama consolidată alimentată cu gaz se potrivește bine cu foaia de parcurs strategică în trei căi Volvo Trucks pentru a atinge emisiile zero: camioane electrice cu baterie, camioane cu pile de combustibil și motoare cu ardere care funcționează cu combustibili regenerabili precum biogazul, HVO sau chiar hidrogenul verde.
„Sunt necesare mai multe soluții tehnice, deoarece disponibilitatea infrastructurii de energie și combustibil diferă foarte mult între țări și regiuni și, de asemenea, pentru că cerințele pentru fiecare misiune de transport pot varia”, comentează Daniel Bergstrand.
**Performanța și intervalul de combustibil în lumea reală pot varia în funcție de mulți factori, cum ar fi viteza de conducere, utilizarea controlului de croazieră, specificațiile vehiculului, încărcătura vehiculului, topografia reală, experiența de conducere a șoferului, întreținerea vehiculului și condițiile meteorologice.