Suntem extrem de mândri să prezentăm primul model din gama de autocamioane Volvo propulsate integral prin intermediul energiei electrice, pregătite pentru utilizarea în traficul de zi cu zi. Cu acest model, orașele care vizează dezvoltarea urbană sustenabilă vor avea posibilitatea să beneficieze de avantajele transporturilor cu autocamioane electrificate”, spune Claes Nilsson, Președintele Volvo Trucks.
Beneficiind de o calitate mai bună a aerului și de un nivel mai redus de zgomot în oraș, este posibilă proiectarea locuințelor și a infrastructurii mult mai ușor decât în prezent. Un autocamion electric fără emisii poate fi utilizat în terminale interioare și zone protejate ecologic. Nivelul scăzut de zgomot creează oportunități pentru creșterea activităților din timpul nopții, reducând, astfel, aglomerația din trafic în cursul zilei.
Există un interes considerabil pe piață față de autocamioanele electrice. Mulți potențiali clienți sunt interesați de oportunitățile generate de noua tehnologie și de modul în care aceasta poate influența operațiunile pe care le desfășoară.
„Pentru a asigura o tranziție flexibilă și sigură, vom oferi soluții holistice bazate pe necesitățile individuale ale fiecărui client în parte, în ceea ce privește ciclurile de deplasare, sarcina utilă, disponibilitatea, gama de activități și alți parametri. O astfel de soluție poate cuprinde totul, de la analiza traseului și optimizarea bateriei, până la service și finanțare. Volvo Trucks lucrează îndeaproape cu mai mulți furnizori de echipamente de încărcare. Scopul este, ca întotdeauna, acela de a le oferi clienților un nivel ridicat de disponibilitate și productivitate”, spune Jonas Odermalm, șef al departamentului pentru strategia de produse Volvo FL și Volvo FE de la Volvo Trucks.
Volvo Trucks consideră că este esențial să se adopte o viziune globală asupra electrificării sectorului de transport, pentru a face față provocărilor permanente în domenii precum generarea de energie electrică și bateriile.
„De exemplu, pentru a garanta faptul că materiile prime pentru baterii sunt extrase într-un mod responsabil, Volvo Group lucrează cu rețeaua Drive Sustainably, care are rolul special de monitorizare a acestei probleme. Volvo Group este, de asemenea, implicat în diverse proiecte în cadrul cărora bateriile vehiculelor electrice de mare tonaj primesc o a doua șansă, fiind reutilizate pentru stocarea energiei. Nu au fost soluționate, încă, toate problemele legate de gestionarea bateriilor, dar lucrăm în mod activ atât în cadrul Grupului, cât și alături de alți actori de pe piață, pentru a susține dezvoltarea în acest sens și a crea soluțiile necesare”, spune Jonas Odermalm.
Primele autocamioane din gama Volvo FL Electric intră, în prezent, în activitatea de zi cu zi în flotele unor clienți din Goteborg, acasa la Volvo Trucks.
Date tehnice:
• Autocamion alimentat integral cu energie electrică, pentru distribuție, colectarea deșeurilor și alte aplicații în condiții urbane, cu o capacitate de 16 tone masa totală maximă autorizată.
• Lanț cinematic: motor electric de 185 kW, putere maximă/putere continuă de 130 kW, transmisie cu două viteze, ax cardanic, punte spate. Cuplul maxim motor electric este de 425 Nm. Cuplu maxim pe puntea spate – de 16 kNm.
• Stocarea energiei: 2-6 baterii litiu-ion, însumând 100-300 kWh.
• Autonomie: până la 300 km.
• Încărcarea: CA, prin rețeaua de alimentare (22 kW) sau încărcare rapidă CC prin CCS/Combo2 pentru până la 150 kW.
• Timp de reîncărcare: de la baterii descărcate până la baterii complet încărcate: încărcare rapidă 1-2 ore (CC), pe timp de noapte până la 10 ore (CA), cu o capacitate maximă a bateriei de 300 kWh.
• Primele două autocamioane Volvo FL Electric vor fi operate de compania de colectare și reciclare a deșeurilor menajere Renova și de firma de transport TGM.
• Proiectul Off Peak City Distribution (Distribuția urbană a traficului în afara orelor de vârf) a studiat efectele transportului de mărfuri pe timp de noapte în centrul orașului Stockholm. Datorită faptului că s-au evitat orele de vârf din trafic, autocamioanele și-au putut efectua activitățile în doar o treime din timp, comparativ cu operațiunile din timpul zilei.