Volvo Trucks introduce noi funcții care ajută șoferii să economisească combustibil chiar și atunci când nu este activat controlul vitezei de croazieră. Lansarea motoarelor diesel D13 modernizate pentru piețele Euro 3, Euro 4, Euro 5 și EEV, împreună cu noul software, permite economii de combustibil de până la 3%.
Noua funcție este numită Volvo Torque Assist și are rolul de a reduce consumul de combustibil prin asigurarea unei conduceri mai eficiente atunci când sistemul de control al vitezei de croazieră este dezactivat în operațiuni de lungă durată.
„Am văzut că este nevoie să-i ajutăm pe șoferi să economisească combustibil și atunci când nu poate fi folosit controlul vitezei de croazieră. I-Cruise, controlul inteligent al vitezei de croazieră, este în continuare cel mai bun mod de optimizare a consumului de combustibil, dar sunt situații in care e posibil să nu poată fi folosit. Așadar, putem sprijini șoferul să reducă costurile cu combustibilul în astfel de situații de conducere „, spune Peter Hardin, Director Product Management la Volvo Trucks.
Volvo Torque Assist este proiectat pentru a conduce vehicule mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, prin adaptarea automată a cuplului și accelerației camionului la topografia rutieră, modificarea sarcinii și a vitezei. Funcția este activă numai când conduceți fără a utiliza sistemul de control al vitezei de croazieră.
O altă funcție de susținere menține cantitatea de combustibil injectat constantă după ce a trecut „intervalul verde” al motorului. Performanța ușor compromisă este compensată de economia de combustibil îmbunătățită.
O pedală mai puțin sensibilă creează o dezvoltare a cuplului mai ușoară, ceea ce, la rândul său, face camionul mai ușor de controlat.
„Soferii mai putin calificati in condusul economic sunt mai avantajati decat cei care au deja acel stil de conducere”, explica Peter Hardin. „Noul software oferă, de asemenea, un rezultat mai semnificativ mai bun cu sarcini grele, multe schimbări în pante sau la variații mari de viteză, în timp ce șoferii care transportă sarcini mai ușoare cu viteză constantă pe drumuri plate vor economisi mai puțin combustibil. În testele pe teren am văzut exemple de potențial mai mare de economisire decât 3%. „