Volvo Trucks dezvoltă camioane cu motoare cu ardere care funcționează pe hidrogen. Testele rutiere cu camioane care folosesc hidrogen în motoarele cu ardere vor începe în 2026, iar lansarea comercială este planificată spre sfârșitul acestui deceniu. Camioanele care funcționează cu hidrogen verde reprezintă un pas important pentru Volvo pentru a-și atinge obiectivul net zero și pentru a sprijini clienții să își atingă obiectivele de decarbonizare.
Camioanele care funcționează cu hidrogen verde în loc de combustibili fosili oferă o modalitate de decarbonizare a transportului. Camioanele cu hidrogen vor fi potrivite în special pe distanțe mai lungi și în regiunile în care există o infrastructură de încărcare limitată sau timp pentru reîncărcarea bateriilor.
Volvo va începe testele clienților cu camioane care utilizează hidrogen în motoarele cu ardere în 2026, iar camioanele vor fi disponibile comercial spre sfârșitul acestui deceniu. Deja, testele în laboratoare și în vehicule sunt în desfășurare. Camioanele cu motoare cu combustie alimentate cu hidrogen vor completa oferta Volvo de alte alternative, cum ar fi camioanele electrice cu baterie, camioanele electrice cu celule de combustibil și camioanele care funcționează cu combustibili regenerabili, cum ar fi biogazul și HVO (ulei vegetal hidrotratat).
„Camioanele în care motorul tradițional cu ardere internă rămâne, dar funcționează pe hidrogen, vor avea aceleași performanțe și fiabilitate ca și camioanele noastre diesel, dar cu avantajul suplimentar al emisiilor nete de CO 2 de la puț la roată. Acestea vor fi o completare valoroasă pentru camioanele noastre electrice cu baterii, care sunt pe piață de câțiva ani”, spune Jan Hjelmgren, șeful departamentului de management al produselor și calității, Volvo Trucks.
Camioanele Volvo cu motoare cu ardere alimentate cu hidrogen verde au potențialul de a furniza zero CO 2 net la puț atunci când folosesc HVO regenerabil ca combustibil pentru aprindere și sunt clasificate ca „Vehicule cu zero emisii” (ZEV) în conformitate cu noile standarde UE privind emisiile de CO2 convenite.
„Este clar că sunt necesare mai multe tipuri de tehnologie pentru decarbonizarea transportului greu. În calitate de producător global de camioane, trebuie să ne sprijinim clienții oferind o varietate de soluții de decarbonizare, iar clienții își pot alege alternativa pe baza alocației de transport, a infrastructurii disponibile și a prețurilor la energie verde”, spune Jan Hjelmgren.
Camioanele Volvo cu motoare cu ardere alimentate cu hidrogen vor dispune de injecție directă de înaltă presiune (HPDI), o tehnologie în care o cantitate mică de combustibil este injectată cu presiune înaltă pentru a permite aprinderea prin compresie înainte de adăugarea hidrogenului. Avantajele acestei tehnologii includ o eficiență energetică mai mare cu un consum mai mic de combustibil și o putere crescută a motorului.
Grupul Volvo a semnat un acord cu Westport Fuel Systems pentru a înființa o societate mixtă care utilizează tehnologia HPDI. Se preconizează că asocierea în comun va deveni operațională în al doilea trimestru al anului 2024, după închiderea oficială.