Flandra. Regiunea de nord a țării va începe să folosească camioane grele în trafic normal din 6 decembrie.
Camioanele cu o greutate maximă de 48 sau 50 de tone pot fi utilizate în mod regulat în traficul normal în regiunea de nord a Belgiei, Flandra, începând din 6 decembrie. Totuși, camioanele în cauză trebuie să îndeplinească anumite cerințe tehnice, care sunt enumerate în detaliu într-un regulament publicat de guvernul flamand. Până în prezent, greutatea maximă a camioanelor în trafic normal în Flandra era de 44 de tone.
Pentru a crește greutatea la 48 de tone, camionul trebuie să aibă șase osii ca cerință de bază. Alte conditii includ, printre altele, ca intre axe sa existe o distanta de cel putin 1,30 metri, tractorul sa aiba un regulator adaptiv de viteza, iar osiile sa fie echipate cu suspensie pneumatica sau un sistem recunoscut cu acelasi efect. Camioanele de 48 de tone trebuie, de asemenea, să mențină o distanță minimă de 15 metri față de vehiculele din față cu o greutate totală a vehiculului mai mare de 3,5 tone.
Aceleași condiții prealabile se aplică și trenurilor rutiere cărora li se permite să cântărească 50 de tone. Guvernul flamand a acordat o creștere suplimentară a greutății maxime camioanelor fără emisii sau camioanelor cu mecanisme alternative pentru a ține cont de greutatea suplimentară a bateriilor, de exemplu .
Cu aceste reglementări detaliate, camioanele de 48 și 50 de tone autorizate în Flandra îndeplinesc toate cerințele pentru a putea circula în partea de sud a Valoniei a Belgiei. Nu este cazul invers, deoarece regulile flamande sunt mai stricte decât regulile valone. În Valonia, camioane de 50 de tone au fost înmatriculate pentru trafic regulat în anumite condiții din 2018.
Asociația belgiană de transport rutier UPTR regretă legislația diferită. Presa comercială belgiană este, de asemenea, critică. Portalul de internet „Transportmedia.be” scrie despre o „poveste belgiană proastă”, care restricționează în mod inutil utilizarea camioanelor de 50 de tone înmatriculate în Valonia.
Atât în Flandra, cât și în Valonia, în prezent se efectuează teste independente la nivel regional pentru utilizarea camioanelor lungi. Ca parte a acordurilor Benelux, Belgia , Țările de Jos și Luxemburg au convenit abia recent să permită trenuri rutiere cu o greutate maximă de 45 de tone (46 de tone pentru trenuri rutiere cu emisii zero) în traficul transfrontalier între cele trei țări. (kw)